Wiadomość
Wrz19CMS i SEO
Bardzo często właściciele witryn zastanawiają się jak pozycjonować swoją stronę. Jak pogodzić wymogi wyszukiwarek z użytecznością strony.
Na pozycję witryny w wyszukiwarce wpływa kilkadziesiąt różnych czynników. Znaczna część leży po stronie samej konstrukcji witryny.
- Dlaczego system CMS? Możemy go w łatwy sposób rozwijać, modernizować, unowocześniać, testować, zmieniać wygląd.
- Aby strona była ciekawa trzeba ją rozwijać i powiększać ilość treści. Redaktorzy lub internauci muszą łatwo dodawać nowe wiadomości, posty, uwagi, komentarze i nowe strony.
- Od strony technicznej CMS musi spełniać też wiele wymagań. Między innymi: poprawny kod XHTML, zróżnicowane metatagi, przyjazne URL, poprawny wygląd pod różnymi przeglądarkami.
Można się zastanawiać, czy rozwój technik tworzenia stron www ma wpływ na wyszukiwarki, czy odwrotnie. Ten proces działa w dwie strony. Pewne rozwiązania są wymuszane przez pozycjonerów. Specjalista od SEO (ang. optymalizacji pod wyszukiwarkę) narzuca pewne standardy działania witryny, ilości linków, menu, opisów, słów kluczowych. Z drugiej strony webdeveloperzy opracowują nowe narzędzia. W tym roku Google zmieniło kilka algorytmów by lepiej dostosowywały wyniki wyszukiwania.
Nowym zjawiskiem jest tak zwany Long Tail (długi ogon). Samo pozycjonowanie na kilka najważniejszych słów kluczowych już nie musi zapewniać witrynie sukcesu. Znaczny ruch na stronach można uzyskać innymi metodami. I właśnie do tych metod potrzebne są systemy CMS lub e-commerce. Metody te nie są jeszcze tak popularne, ale okazują się skuteczne. Wystarczy przyjrzeć się takim gigantom jak Amazone i YouTube.